Twoja firma jest otwarta na obcokrajowców? Poznaj nowe CareersinPoland.com

Anna Cichy

Autor tekstu
Anna Cichy
Product Manager
CareersinPoland.com obchodzi w tym roku piąte urodziny. Z tej okazji postanowiliśmy sprawić jego użytkownikom prezent w postaci nowej szaty graficznej. Projektując serwis, nie zapomnieliśmy również o pracodawcach, dla których przygotowaliśmy nowe możliwości prezentacji ich oferty wśród ekspatów.

Zobacz nową wersję serwisu CareersinPoland.com >

Zmiany w serwisie zaczęliśmy od podstaw. Na pierwszy ogień poszło logo. Od jakiegoś czasu zdawaliśmy sobie sprawę, że poprzedniemu przydałby się lifting, marzył nam się również sygnet. Postawiliśmy na znajomy kształt (zbliżony do kształtu Polski) w nowoczesnej, geometrycznej formie, pozytywną kolorystykę i prosty krój pisma z czerwonym akcentem nad „i”. 

Identyfikacja wizualna była punktem wyjścia do projektu szaty graficznej serwisu. Nie zabrakło w niej subtelnych nawiązań do logo, ale skupiliśmy się przede wszystkim na ułatwieniu użytkownikom dotarcia do najbardziej interesujących dla nich treści. W centrum uwagi pozostała wyszukiwarka oraz pracodawcy, których profile i oferty publikujemy na stronie. Duży nacisk położyliśmy na prezentację materiałów związanych z formalnościami dotyczącymi pracy i życia w Polsce, sylwetek obcokrajowców oraz artykułów dotyczących rynku pracy i polskich realiów.

To, co dobre, zostało… odświeżone

Nie tracimy jednak z oczu celu istnienia platformy jako job boardu – wspierania rekrutacji. Dlatego dużo uwagi podczas projektowania zmian w serwisie poświęciliśmy ofertom pracy. 

Podobnie jak w poprzedniej wersji CareersinPoland.com wszystkim pracodawcom, decydującym się publikować u nas swoje ogłoszenia, oferujemy pełną personalizację szablonu, o którą troszczy się nasz dział Customer Care. Zmianie uległ jednak ogólny wygląd podstrony ogłoszenia oraz kształt listy ofert. Poszerzyliśmy możliwości określenia szczegółów stanowiska - widełków wynagrodzenia, języków, umiejętności, oferowanych form umowy czy wymiaru godzinowego pracy. Dzięki temu oferty są łatwiejsze w odnalezieniu, a aplikujący – lepiej dopasowani.

W widoku listy ofert, poza rozbudowanymi możliwościami filtrowania, wprowadziliśmy sekcję z pracodawcami, którzy aktualnie rekrutują oraz opcję wyróżnienia wybranych ofert (hot jobs). W serwisie pozostały również inne, dobrze znane możliwości reklamowe - bannery czy artykuły sponsorowane.

Dla ekspatów o ekspatach

Te ostatnie zostały wzbogacone o dedykowaną zakładkę Expat stories poświęconą w całości historiom obcokrajowców, którzy zdecydowali się rozwijać swoją karierę w Polsce.

Pomysł na stworzenie tej zakładki narodził się, kiedy przeanalizowaliśmy, jak ogromnym zainteresowaniem cieszą się tego typu treści publikowane w poprzedniej wersji strony. Na tej podstawie postanowiliśmy poświęcić im zdecydowanie więcej miejsca, wyróżniając je także na stronie głównej i w profilach pracodawców. Jest to odpowiedź na naturalną potrzebę naszych odbiorców – chęć poznania podobnych osób, utwierdzenia się w podejmowanej decyzji o relokacji i skonfrontowania własnych przeżyć z doświadczeniami innych.

W zakładce istnieje możliwość pokazania zatrudnionych w polskich oddziałach firm ekspatów w różnorodnej formie – od wywiadów, przez artykuły, aż po materiały wideo przedstawiające życiorys, pracę czy zainteresowania bohaterów. Materiały publikowane w tej zakładce są przygotowywane przez naszą redakcję oraz zespół filmowy.

Pełna ekspozycja partnerów

Firmom, które chcą jeszcze skuteczniej docierać do obcokrajowców, daliśmy możliwość zostania partnerem serwisu.

W ramach oferty partnerskiej logotyp pracodawcy jest widoczny w nagłówku portalu na każdej podstronie. Dodatkowo partner ma możliwość umieszczenia dużej, rozwijanej sekcji dotyczącej firmy i jej oferty rekrutacyjnej tuż pod nagłówkiem.

Istnieje także opcja zostania partnerem zakładki Expat Stories – historie pracowników partnera zostaną wtedy wyróżnione na górze podstrony. Z kolei sama sekcja featured stories na czas trwania partnerstwa będzie dostępna dla pracodawcy na wyłączność.

Pracodawcy w pełnej krasie

Gruntownemu przekształceniu uległy profile pracodawców. Szczególnie dumni jesteśmy z efektu, jaki udało nam się osiągnąć, podczas projektowania profilu premium. Prezentacja firm w tej formie spotkała się z bardzo pozytywnymi reakcjami odbiorców. Szczególnie duże wrażenie robi szeroka grafika w nagłówku profilu, sekcja z galerią zdjęć oraz zakładka z benefitami. 

Pracodawcy, którzy zdecydują się na ten typ prezentacji, mogą zamieścić w profilu dowolne multimedia, mają też do dyspozycji pięć zakładek stałych. Ich uzupełnienie zapewni potencjalnym kandydatom dostęp do pełnych informacji o procesie rekrutacyjnym czy ofercie firmy. Dodatkowo pracodawca może opublikować nieograniczoną liczbę zakładek własnych.

Co na horyzoncie?

Wiele się u nas ostatnio wydarzyło, ale nie zwalniamy tempa. Kolejnym krokiem będą zaawansowane rekomendacje ofert pracy, które wykorzystują unikatowy algorytm bazujący na danych z profilu użytkownika oraz historii jego wyszukiwań w serwisie.

Przygotowujemy również coś dla pracodawców. W pierwszym kwartale nowego roku zaprosimy ich do Employer Zone – strefy, w której będą mogli sami zarządzać swoim profilem, kupować i publikować ogłoszenia, a także korzystać z (ciągle rosnącej) bazy kilkudziesięciu tysięcy CV.
...i obiecuję, że nie jest to nasze ostatnie słowo :).

Poleć nas
Zapraszamy do kontaktu

Jeśli chcesz z nami porozmawiać, wypełnij poniższy formularz.