Korona a employer branding, czyli znowu wychodzi na to, że wnętrze jest najważniejsze

Malina Niesłuchowska

Autor tekstu
Malina Niesłuchowska
Employer Branding Project Coordinator
Sprawdź co zrobić, żeby zadbać o dobre samopoczucie Twoich pracowników.

Od pierwszych informacji o koronawirusie w Polsce zaobserwowaliśmy duże spowolnienie ruchu kandydatów z doświadczeniem na rynku pracy. Wszyscy teraz się zastanawiamy, co zadzieje się z naszymi pipeline’ami w momencie, gdy kandydaci zmienili punkt zainteresowań ze znalezienia lepszej pracy i udziału w procesach rekrutacyjnych na stanie w kolejkach w Biedronce i spędzanie czasu z najbliższymi. Nic w tym dziwnego i ja to rozumiem. Nasuwa się jednak jedno pytanie. Co Ty jako Rekruter z obowiązkami EB-owca lub 100%-owy EB-owiec możecie zrobić w tym momencie?

Od jakiegoś czasu na moich EB-owych prezentacjach pokazuję własną definicję dobrego employer brandingu. Według mnie to wszystkie działania mające na celu sprawienie, aby pracownikom było tak wspaniale w firmie, żeby mieli ochotę podzielić się tym z całym światem oraz dalsze komunikowanie tego stanu na zewnątrz. Dlatego mam dla Ciebie jedną radę. Zadbaj o pracowników, których już masz. Teraz EB wewnętrzne jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Poniżej znajdziesz checklistę, która pomoże wyjść Tobie i Twojej organizacji z tego HR-owego wyzwania.

  1. Bądź elastyczny i wyrozumiały - wprowadzenie możliwości pracy z domu to standard, ale elastyczne godziny pracy mogą pomóc Twoim pracownikom w ułożeniu prywatnych spraw.
  2. Video spotkania zamiast spotkań face to face - spotkania z zespołem wciąż są ważne, pracownicy potrzebują kontaktu z przełożonymi i z innymi członkami zespołu, tak aby poznać plany firmy i dobrze zrozumieć swoje zadania na czas pracy zdalnej.
  3. Testuj różne tryby pracy - pracownikowi może być ciężko spędzić 8 godzin przy komputerze (nieważne, gdzie ją wykonuje), każdy potrzebuje przerwy w trakcie pracy, a dzieci w domu nie pomagają, dlatego spróbuj przestawić pracę na tryb zadaniowy.
  4. Informuj i zachęcaj do zadawania pytań - zaplanuj komunikację i przygotuj odpowiednie treści. Twoi pracownicy potrzebują informacji; dobrym pomysłem może okazać się czat z pracownikami HR.
  5. Bądź w kontakcie z zarządem i leaderami zespołów - oni tez potrzebują wsparcia, porady. Nigdy nie byli w takiej sytuacji, więc mogą nie wiedzieć, jak być najlepszymi szefami dla swojego zespołu. Na pewno docenią fakt chęci pomocy z Twojej strony.

Pamiętaj, że to pracownicy, po zakończeniu epidemii, rozliczą Twoją firmę z tego, w jaki sposób ich traktowała. Najlepsza kampania, jaką możesz teraz zaplanować, to inwestycja w dobre samopoczucie Twoich kolegów z pracy. To oni będą potem (i teraz, na skype) opowiadać swoim znajomym, czy wywiązaliście się z obowiązków Wam nadanym nie tylko przez polskie prawo, ale prostą, racjonalną etykę.

Poleć nas

Logo MBE Polecamy

Zapraszamy do kontaktu

Jeśli chcesz z nami porozmawiać, wypełnij poniższy formularz.